Lifestyle, natuurlijk gezond!

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                              

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

Wat is mijn "IDEALE" VOEDSELPAKKET ?              

Geinspireerd door Natuurgezondheidszorg! - ( en naar eigen inzicht bijgesteld):       


Let wel: Deze leefstyle is strikt persoonlijk. D.w.z. toegesneden op mijn behoefte en gebruikservaring. Daarbij veel geleerd en geleend uit gepubliceerde kennis van anderen.

• Dagelijks  gebruik van veel groenten- fruit en bessen,  veel variatie. . Ik gebruik (reeds 25 jaar) daartoe Juice-plus. ( = absolute basis van mijn voeding ). De tegenwaarde = 5 st. divers fruit & 5 opscheplepels diverse groenten,noten en bessen, iedere dag weer!

•Zelf SPELT-brood (broodmix) bakken! Matig gebruik ( 2-4 sneetjes/dag).   Mijn Basis samenstelling: 300 gr. spelt- & 200 gr. maismeel, 2 eetlepels olijfolie in 320 gram water van 27 *C.

Naar persoonlijke smaak/wens aangevuld met noten, pitten en zaden etc.

- Zuivel:   matig soja-produkten, melk en boter. Mijn ontbijt t/m de lunch: Pap gemaakt van 50% water en aangevuld met melk/sojamelk, 40 gram Haver, desertlepel gebroken lijnzaad, degewenst aangevuld met 4 dadels/vijgen en een handje rozijnen. 1 eetlepel gebroken noten. Melk niet koken doch verwarmen tot er weerstand bij het roeren gevoeld wordt. Dan staan laten tot versuikering heeft plaats gevonden. Eet smakelijk, nou en of!

•  Bakken en braden met Olijfolie en kokosvet .Geen transvet (hard gemaakte olie), verwerkt  in margarines, brood, gebak, fabrieksmatig bereidde en/of gefrituurde zaken. • Weinig zout en bij voorkeur geen  zouthoudende producten.     

• I.p.v. suiker gebruik ik  waar wens, "Stevio"  of "Jumbo"-zoetstof.  Zie ook www.glycemische-index.com

• Geen geraffineerde producten• Meer vezels en dagelijks minstens 2 lrt. water.

 Door levensmiddelen te verhitten ( koken- braden- magnetron etc.) tot resp. 40- en meer dan 70*C,  worden alle echt noodzakelijke enzymen gedood!  Zie ook   

 

 Samengevat: Eet sober en  aangepast aan de energiebehoefte. Op deze  manier krijgt u ook geen overtollige caloriën binnen ! Hoe? Zie: http://www.calorielijst.nl/calculators/ : Met hierin een prachtig hulpprogramma!

Én...., hoewel geen voedingsmiddel,  sporten cq. bewegen  is minstens  zo belangrijk !

 

Top